قوانین و مقررات بلوگا


مهم : لطفا قبل از ایجاد حساب کاربری و استفاده از سایت نسبت به مطالعه دقیق قوانین و مقررات این سایت اقدام بفرمایید. توجه داشته باشید که انتخاب گزینه ""موافقم"" به منزله قبولی و پذیرش تمامی شرایط و ضوابط مندرج در سایت بوده و عدم اطلاع شما از آن قابل پذیرش نخواهد بود.



1. شرایط عمومی
•بازدید از وبسایت بلوگا بدون ایجاد حساب کاربری امکان پذیر و مجاز است ولی برای استفاده از خدمات های دیگر باید حساب کاربری ایجاد شود.
•کاربران برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا می بایست نسبت به قبول قوانین و مقررات سایت از طریق انتخاب گزینه موافقم اقدام نمایند و تنها در صورت قبول قوانین و مقررات مجاز به ایجاد حساب کاربری مخصوص ( کاربر عادی / کاربر فروشگاه) و استفاده از خدمات بلوگا میباشند..
• بلوگا در هر زمان می تواند حساب های کاربری کاربران را مسدود کند و در این خصوص ملزم به پاسخگویی نیست و کاربر در این خصوص هیچ گونه حقی برای اعتراض داخل سایت و یا از طریق مراجع قانونی را ندارد.
• بلوگا در صورت مشاهده و یا احتمال وجود هر گونه تناقض اطلاعات و نام کاربری وارد شده با اطلاعات واقعی شخص ، می تواند اکانت کاربری کاربران را مسدود کند . برای تایید اطلاعات و اطمینان از صحت اطلاعات در بازه های زمانی مختلف نیز می تواند از کاربر درخواست ارسال اطلاعات تکمیلی داشته باشد.


2.پنل کاربری
•شخص حقیق یا حقوقی می تواند نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نماید.
•پنل کابری مختص استفاده شخص ثبت نام کننده است در صورت ارائه نام کاربری و رمز عبور به سایرین، و در نتیجه بروز هر گونه اشکال، ایراد، سوءاستفاده، شخص کاربر مسئول خواهد بود.
•مسئولیت حفظ و نگه داری از نام کاربری و رمز عبور با کاربران بوده و کاربران مکلف اند در صورت فراموشی، مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، از طریق ارتباط با پشتیبانی ، بلوگا را در جریان قرار دهند.
•تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری نمایند. برای استفاده از خدمات " بلوگا" کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در سامانه ثبت کند.
•کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سامانه بلوگا وارد نماید.
•کاربر متعهد می‌گردد که صرفا با شماره تلفن همراه متعلق به خود نسبت به ثبت نام در سامانه بلوگا اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماما مسئول بوده و بلوگا به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

3. شرایط استفاده کاربران فروشگاهی
•کاربران فروشگاهی می بایست اطلاعات زیر را در سامانه بارگذاری کند :
نام، نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس اضطرای، شماره موبایل و شماره تلفن ثابت.
•ثبت نام به منزله ی پذیرش صلاحیت نمی باشد. تایید صلاحیت فروشگاه از طریق اس ام اس یا ایمیل و یا تماس تلفنی به اطلاع می رسد.
•کاربران فروشگاهی میبایست با صداقت اطلاعات مورد نیاز سامانه را در اختیار بگذارند و در صورت مشاهده مغایرت و یا بروز خسارت ناشی از عدم صداقت در ارائه اطلاعات ، اسناد ، مدارک و سایر موارد مورد نیاز، مسئولیت با کاربر فروشگاهی می باشد.
• بلوگا صرفا فروشگاه هایی را تایید صلاحیت می کند که دارای مجوز نماد اعتماد الکترونیک باشند. ملاک احراز مجوز ، بر مبنای عرف و به طور مثال از طریق کلیک بر روی لوگوی اینماد و مشاهده اطلاعات مجوز است. بنابراین در صورت هرگونه تخلف از ناحیه فروشگاه در خصوص جعل مجوز و موارد مشابه ، بلوگا مسئولیتی ندارد.
• تکالیف فروشگاه اینترنتی و رعایت موارد قانونی همچون ارائه فاکتور مورد تایید مراجع ذی ربط به عهده فروشگاه بوده و بلوگا به هیچ عنوان در خصوص کالا و خدمات فروشگاه ها نسبت به ارائه فاکتور اقدام نمی کند.
• بلوگا در رد و یا قبول فروشندگان آزاد است و می تواند در هرزمان همکاری خود را بصورت یک طرفه قطع کند. در مواردی که فعالیت فروشگاه خلاف قوانین جاری کشور باشد هیچ پرداخت و یا بازپرداخت وجهی صورت نخواهد گرفت.
• تمامی فروشندگان موظف هستند تنها کالاهایی را در وب سایت فروشگاه خود ارائه دهند که با قوانین جمهوری اسلامی ایران سازگاری داشته باشد و همچنین حق فروش و ارائه آن کالا برای فروشنده وجود داشته باشد و در صورتی تخطی تمامی عواقب ناشی به عهده فروشنده می باشد.
• فروشگاه اینترنتی با قبول همکاری با بلوگا می پذیرد که کاربران عادی می توانند نسبت به درج نظرات خود درباره فروشگاه در قسمت مربوط اقدام کنند واین امکان تا بعد از اتمام همکاری فروشگاه با بلوگا نیزکماکان وجود خواهد داشت و فروشگاه در این باره حق هیچگونه شکایت و اعتراض را ندارد.
• تمامی نظرات نمایش داده شده در بلوگا دربخش نظرات کاربران ، توسط کاربران درج می شود و بلوگا هیچگونه مسئولیتی را در قبال نظرات کاربران را عهده دار نمی باشد. بنابراین فروشگاه اینترنتی در این خصوص نمی تواند از بلوگا حذف یا ویرایش نظرات کاربران را تقاضا کند.

4. حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه
•سامانه بلوگا تمام تلاش خود را جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران بر عهده می گیرد و با به روز ترین فناوری ها، اقدام به حراست از داده ها می نماید.
•اطلاعات اخذ شده از کاربران صرفا جهت بهبود ارائه خدمات، اختصاصی کردن تجربه کاربری، امتیاز دهی به کاربران، پیگیری مطالبات و عودت وجوه در صورت لزوم و هم چنین مکابته و ارتباط با کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.
•سامانه بلوگا تعهد می کند داده های کاربران جز در مورد کارکرد همین سایت و سامانه برای مقاصد دیگر به کار نرود.
•درسترسی های اخذ شده از کاربران داری حساب کاربری صرفا شامل اطلاعات هویتی و شماره تماس و ایمیل کاربر می باشد.
•لازم به اشاره است با شروع همکاری با بلوگا یک نسخه از تمامی اطلاعات فروشگاه در بلوگا درج می شود و با قبول این توافق تمامی مسئولیت هر نوع اطلاعاتی که به درخواست فروشگاه در بلوگا درج شده است از بلوگا سلب می شود و تماما به فروشگاه های ارائه دهنده کالا واگذار میشود.
•بلوگا حق حذف و یا حفظ تمامی اطلاعات ، نظرات و مشخصات کالا ها را بر خود محفوظ می دارد و تنها اطلاعاتی از بلوگا حذف می شود که با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت داشته باشند و یا دستور مقامات قضایی مبنی بر حذف آن ارائه گردد و در غیر اینصورت حتی با اتمام همکاری با بلوگا اطلاعات درج شده باقی می ماند و فروشگاه حق اعتراض و شکایت را ندارد.

5. مسئولیت ها و تعهدات
•بلوگا از نظر ماهیت یک پلتفورم موتور جستجوی کالا می باشد. بنابراین بلوگا یک فروشگاه اینترنتی یا مارکت پلیس نیست و همچنین دخالتی در عملیات خرید نداشته و خرید به صورت مستقیم از فروشگاه اینترنتی صورت می گیرد و بلوگا در خصوص صحت ، سلامت و اصالت کالای فروشگاه ها مسئولیتی ندارد.
•بلوگا به هیچ عنوان در محتوایی که از سایت فروشگاه های اینترنتی در سامانه درج می کند دخل و تصرفی نکرده و بنا براین کاربر عادی که نسبت به انتخاب و خرید از یک فروشگاه خاص اقدام می کند ، طرف قرارداد و حساب با آن فروشگاه بوده و بلوگا مسئولیتی درباره کیفیت کالا و خدمات ، ارسال ، بسته بندی، هزینه ها و به طور کلی هر مورد که ناشی از روابط خرید و فروش آنلاین میان خریدار و فروشگاه اینترنتی است ندارد.
•نظر به ماهیت اطلاع رسانی و بانک اطلاعاتی بودن بلوگا ، فروشگاه اینترنتی می بایست کلیه قوانین مربوط به فروش آنلاین کالا و خدمات را وفق مقررات مربوط رعایت کند. همچنین کلیه تعهدات و مسئولیت های ناشی از خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات موضوع قانون تجارت الکترونیک همچون حق انصراف از کالا ، لزوم درج اطلاعات کامل محصول ، هزینه های تحمیلی بر خریدار و غیره ، صرفا حاکم بر روابط کاربران عادی و فروشگاه اینترنتی بوده و بلوگا در این خصوص مسئولیتی ندارد. بدیهی است قانون تجارت الکترونیک و سایر قوانین مرتبط تا حد اقتضای ماهیت بلوگا در مورد آن جاری است.
•بلوگا هیچگونه دخالتی در روند کارکرد فروشگاه ها و همچنین ارسال کالا و یا دریافت وجه مابین فروشندگان و خریداران ندارد و متعاقبا هیچگونه مسئولیتی در قبال عملکرد فروشگاه را نیز نمی پذیرد
•“بلوگا“ تلاش خود جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران را بعمل می آورد لیکن تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی نخواهد داد.
•واحد پشتبانی سامانه به صورت 24 ساعته به صورت ارسال ایمیل و در ساعات اداری به صورت تلفنی و تا ساعت 5 بعد از ظهر نسبت به رفع مشکلات کاربران اقدام می نماید.

6.نحوه پرداخت به کاربران و تسویه (در صورت وجود)
•رسید پرداخت های کاربران از طریق الکترونیکی صادر و در پنل کاربرقابل مشاهده است.
•کاربرمی پذیرد درصورت پرداخت ناموفق ازطریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر بلوگا، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و بلوگا در این خصوص مسئولیتی ندارد.

7.شرایط غیر فعال سازی حساب کاربری
در صورت بروز هر یک از وارد زیر یا بنا به دستور مقام قضایی، بلوگا می تواند نسبت به غیر فعال سازی موقت یا دائم حساب کاربری کاربران ، اقدام نماید. بلوگا در صورتی که بخواهد نسبت به این امر اقدام نماید ، ابتدا یک اخطار از طریق پنل یا ایمیل به کاربر ارسال می نماید ، در صورت عدم ترتیب اثر وفق اخطار ارسالی بلوگا ، حساب کاربر را حسب مورد موقت یا دائم غیر فعال می گردد.

8. سایر مقررات
•در صورت تغییر قوانین و مقررات بلوگا نسبت به اطلاع رسانی در خصوص آن و اخذ تاییده مجدد نسبت به اطلاع از تغییر قوانین از کابران اقدام می نماید. از تاریخ بارگزاری قوانین جدید در سایت که برای عموم افراد قابل مشاهده باشد، ادعای عدم اطلاع از قوانین قابل پذیرش نخواهد بود.
•بلوگا در قبال عدم دسترسی منظم کاربر به وب سایت و عدم بررسی اعلان ها از سوی کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.
•بلوگا دسترسی مداوم و بی وقفه به سامانه را تضمین نمی نماید.
•نحوه ارتباط بلوگا با کاربران از طریق ایمیل، تماس تلفنی و پیامک و کانال های رسمی آن در نرم افزار های پیام رسان می باشد که لیست آنها در سایت موجود است، می باشد. کلیه پیام های سامانه صرفا از طرق مذکور ارسال و مشاهده شده تلقی می گردد.
•هرگونه اقدامی از سوی کاربرکه منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های بلوگا شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد. بلوگا این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص مذکور اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
•انتقال مالیکت سامانه به هر نحو به دیگری، موجب لغو حساب های کاربری کاربران نخواهد شد و کاربران همچنان امکان بهره مندی از خدمات سامانه را دارند.
•تمامی مالکیت نرم افزار و سامانه متعلق به شرکت دادبان تجارت آران بوده و کاربران صرفا حق استفاده از سامانه را در محدوده تعیین شده دارند و هیچ گاه، هیچ نوع حق مالکیت و سایر موارد به کاربران تعلق ندارد.
•کاربران می پذیرند سامانه جهت اطلاع رسانی ها، خبر رسانی در خصوص رویدادها و تخفیف های ویژه، ایمیل یا پیامک و یا پوش ناتیفیکشن به کاربران ارسال نماید.
•کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات بلوگا را روی سرورهای دیگر ارائه کنند.همچنین کاربرمجازنیست در نرم‌افزاربلوگا یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
•کاربر حق ندارد نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سامانه بلوگا اجرا کند.
•کلیه اقدامات کاربران در خصوص اقدام به دسترسی غیر مجاز و سایر فعالیت ها که مشمول قانون مجازات رایانه ای یا سایر مقررات کشور گردد، مورد پیگیری قضایی واقع می شود و کاربر متخلف می بایست علاوه بر تحمل مجازات های قانونی تعیین شده نسبت به جبران خسارات وارده به سامانه نیز اقدام نماید.
• کلیه اختلافات مابین فروشندگان و بلوگا بدواً به نحو مسالمت‌آمیز توسط طرفین اختلاف یا نمایندگان آنان به وسیله انجام مذاکرات دوستانه حل و فصل می‌گردد.
 

- استرداد وجه و فسخ قرارداد  :

- در صورت درخواست مشترک نسبت به فسخ قرارداد با شرکت دادبان تجارت آران ، با ارسال نامه رسمی برای مشترکین حقوقی و ارسال ایمیل و تیکت در بخش پشتیبانی برای مشترکین حقیقی نسبت به فسخ قرارداد و استرداد مبلغ باقیمانده اعتبار درخواست مینمایند ، بلوگا پس از بررسی درخواست و تایید آن نسبت به محاسبه باقی مانده اعتبار اقدام نموده و مبلغ تایید شده بلوگا ظرف مدت 7 روز کاری به حساب اعلام شده مشترک در هنگام ثبت نام عودت داده خواهد شد .